20 oct. 2009

Programa de bacalaureat este deja axata pe competente

Reprezentantii Centrului National de Curriculum, care elaboreaza subiectele pentru examenele nationale, spun ca programa scolara este deja axata pe "acumularea de competente", contrazicand astfel numeroasele discursuri ale ultimilor ministri ai Educatiei, Ecaterina Andronescu si Emil Boc.

"Toate programele in vigoare contin seturile de competente generale si specifice care urmeaza sa fie dezvoltate pe parcursul ciclului respectiv sau al anului scolar, dupa caz. Competentele sunt proiectate astfel incat sa fie formate, dezvoltate, construite de catre cel care invata, cu ajutorul cadrului didactic si in contextul mediului de invatare, pe perioada unui an scolar sau a unui ciclu curricular/scolar.

Continuturile si activitatile de invatare asociale si specificate in curriculumul scolar sunt ilustrative pentru dezvoltarea competentelor specificate, dar cadrul didactic este cel care construieste experientele de invatare pentru elevii sai, utilizand curriculumul scolar si mediul de invatare, conform proiectului sau educational.

Cadrul didactic are la dispozitie metode, tehnici, strategii de predare-invatare-evaluare pentru a dezvolta elevilor competentele specificate in curriculum, utilizand atat continuturile ilustrative, cat si experientele de invatare construite", a fost raspunsul dat de Centrul National de Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar (CNCEIP) la solicitarea formulata de NewsIn despre cum se pot elabora subiecte de examen care sa verifice competentele acumulate dintr-o programa bazata pe informatii.

Acest raspuns contrazice numeroasele si redundantele discursuri ale ultimilor doi sefi ai Educatiei.

"Avem manuale supraincarcate, de multe ori facute pentru universitate. (...) Dn nefericire, aceste manuale urmaresc doar oferirea de informatii. Acum avem internetul, ceea ce trebuie sa ii invatam pe elevi este sa dobandeasca competente", spunea, in urma cu doua saptamani, la preluarea mandatului Educatiei, premierul in exercitiu, Emil Boc. El a adaugat ca va urmari atent procedura de elaborare a subiectelor pentru examenele nationale, asfel incat acestea sa testeze competentele, si nu informatiile acumulate de elevi.

Fostul ministru Ecaterina Andronescu a mentionat, la randul sau, testarea competentelor, in toate discursurile sale legate de programa scolara si examenele nationale.

"In ceea ce priveste reforma curriculara, trebuie sa regandim continuturile pe formarea de competente. De altfel, asta ne spun si documentele Comisiei Europene: sunt definite opt competente-cheie, pe cicluri de invatamant. Deci trebuie sa reconsideram continutul, astfel incat in mod crescendo sa evolueze competentele de care vorbeam", a spus Andronescu, inca de la preluarea mandatului in decembrie anul trecut.

Responsabil de activitatea CNCEIP si, implicit, de subiectele la examenele nationale din anul scolar 2009-2010 este Cristian Mirescu, despre care Ministerul Educatiei anuntase, in mai, ca a demisionat dupa o serie de erori aparute in subiectele la tezele cu subiect unic.

"Astfel de erori nu sunt admisibile. Exista o problema. Se va constitui o comisie de ancheta si se va vedea cine au fost vinovatii, pentru ca astfel de greseli sa nu se mai repete", au anuntat, atunci, reprezentantii ministerului. La mai bine de cinci luni dupa anunt, nici rezultatele asa-zisei anchete nu au fost facute publice, nici directorul nu a fost inlocuit.

Mirescu ocupa posturi de conducere in minister de mai bine de un deceniu, salariul sau ajungand la 106.301 lei pe an, conform declaratiei de avere postata pe site-ul www.edu.ro in mai 2009.


sursa: ziare.com

0 comentarii: